czwartek, 9 stycznia 2014

Jak utrzymać swoją idealną wagę?


Zawsze zastanawiałam się nad tym, co mam odpowiedzieć osobom, które zadają mi pytanie jak uniknąć efektu jojo, lub jak ustabilizować swoją wagę. Dlatego też, postanowiłam zebrać magiczną dziesiątkę moich pomysłów w jednym wpisie. Ich lista, w zależności od typu osoby jaką spotykam, wciąż jest aktualizowana - ile przypadków, tyle różnych rozwiązań.


Jak uniknąć efektu jojo i utrzymać idealną wagę?

1. Nie stosuj diet, które obiecują schudnięcie więcej niż 5 kg w ciągu 2 tygodni, ponieważ fizycznie nie jest to możliwe. Organizm najpierw pozbywa się wody, a dopiero po 11 dniach diety spala tłuszcz.

2. Ćwicz/chodź/pływaj 3 razy w tygodniu minimum pół godziny. Tak, codzienny, półgodzinny marsz wystarczy ;)

3. Nie omijaj posiłków - zwłaszcza śniadania i obiadu.

4. Jedz warzywa i owoce przy każdym posiłku. TIP: spożywanie 1/4 grapefruita do każdego posiłku w ciągu dnia, zapobiega odkładaniu się zbędnego tłuszczu.

5. Pamiętaj, że waga zmienia się w zależności od różnych procesów zachodzących w organizmie. Zmierz obwody talii, bioder, klatki piersiowej i te wyniki ze sobą porównuj.

6. Nie kupuj słodkich i słonych przekąsek. Prosta zasada: nie masz w lodówce - nie jesz.

7. Staraj się jeść w domu, a do pracy zabieraj wcześniej przygotowane obiady. Jest z tym trochę kłopotu, ale z własnego doświadczenia wiem, że da się tak funkcjonować. Mnie to nawet sprawia radość ;)

8. Nie jedz podczas oglądania TV - zjesz więcej.

9. Nie nagradzaj się jedzeniem. "no przecież schudłam 3 kg, to mogę sobie zjeść całą czekoladę" na prawdę nie jest odpowiednią nagrodą.

10. Jedz na małych talerzach. Dlaczego? Sami zobaczcie...



 To są moje propozycje dla poszukujących. Jeśli macie jednak swoje sugestie - podzielcie się proszę z tymi, którzy wciąż kolekcjonują magiczne porady żywieniowe :)